Rabu, 11 September 2013

Kita Baik pastilah ada orang yang tak suka.
apalah lagi kita Buruk pastilah banyak yang tak suka,
kesimpulannya, kita ni mesti benah diri,
yang baik lanjutkan kebaikan, mesti tika berdakwah orang meludah.
Yang buruk hentikan, dan beralih pada kebaikan.
Hidup ini singkat. jangan jadikan penyesalan.

“Jadi baik , orang kutuk . Jadi jahat, orang benci . Habis nak jadi apa?" "Jadilah manusia yang Allah redha ."

Jangan takut hanya kerana Cabaran orang,
Ingat Allah sayang pada kita maka Allah bagi kita ujian.
Sanggupkah kita lewati nya ???
jikalah Sukses dalam ujian maka kita kan Bahgia.
tapi jika Gagal kita akan Over.
 jangan senang tika hidup kita ni tenang dan tak da ujian dari Nya

Andai dirimu tidak lagi diuji. Tolong berhati-hati. Salah satu petanda Allah tidak lagi peduli.

Pesan pada diri Kokohkan Iman, banyakkan Dzikrullah, Insha Allah. Allah dengan kita selalu.Allah tahu hamba Dia ni lemah. Lepas bertaubat, tergelincir balik ke lubang yang sama. Sbb itu Dia buka pintu Taubat-Nya setiap masa .. Allah sayang kita kan !!

~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!~~**~~**!!

Pesan pada Hawa,,
Usah bangga dengan mempertontonkan Aurat itu di depan umum,,,
jika suami pun harus membayar Mahar untukmu,,,
padahal semua Lelaki dah lihat lekuk mu...

Coba lah lihat wanita'' Muslimah itu...
mereka disegani Kaum adam,,
Tapi coba lihat Aura Wanita Berbusana mini...
mereka lebih mudah untuk disentuh...
jangan salahkan lelaki jika dah sntuh dirimu,, sebab kamulah yang mengundang mereka...



sebarkan kebaikan Yukk !!!!
Jangan malu untuk menulis tentang ISLAM walaupun sepatah ayat, mana tahu dengan SEPATAH AYAT itu dapat MENYENTUH HATI SI PEMBACA :')
ingat tuhan . jangan leka . kita ni cuma sementara ja .

So, Jangan lagi gengsi kay. :D

**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~

Ni Masalah tentang Hati (``_``)

Jikalah Jatuh cinta,. cintalah pada lelaki yang melabuhkan cintanya pada Allah.
Bukan mesti Bersorban, ndak mesti.
Ingat,lah hawa, lelaki yang dapat menjaga Sholatnya ia yang dijamin dpat menjagamu. :)

Labuhkan Jilbab ke dada, jangan berbelit-belit sangat hingga menampakkan dada,
Ni sebanarnya cara NASRANI untuk menjerumuskan kita, jangan gegara fesyen Jilbab diLilit2 kan nanti awak mati pun kena lilit ular.. Naudzubillah kan.. -_-


**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~**~~``~~``**``~~


Bagi Mu Hawa,
Jangan menguatkan Tawa terlalu ,,
Ingat!!!!!

tertawa lah sekedarnya saja. kerana Wanita lebih cantik jika tawa tutup mulut.
Allah pun suka. :)


Saya membagi tahu pada semua ni kerana perintah Allah bukan semata ingin dibilang Famous,
Ini Perintah You Now.
"Sampaikanlah walau satu ayat""

 Tengok wajah emak awak, adakah dia dapat tertawa terbahak2 dengan perangai kita. ?
ni kita asyik tergelak kerana hal tak bernilai.,

sesuatu yang bernilai tak mungkin ditertawakan.
tapi hanya dapat memberi senyum >:)